Share

MC707655 Teams admin center (TAC) Header Search now supports Emergency Addresses

  • 2024年1月18日

Emergency Addresses = 基本的には警察や救急のことが多いですが、この場合は「組織内の緊急連絡先」のことで、例えば端末を落とした時に連絡するべきヘルプデスク等のことです。

タイトルだけだとTeams管理センターでのヘッダーからの検索でこの緊急連絡先が追加されるだけに見えますが、

The Header Search feature now supports a wide range of entities, including Teams, Users, Policies, Settings, Documentation, Emergency Addresses and more. 

とあるように、ユーザー、ポリシー、設定、ドキュメント、緊急連絡先等色々と検索できるようになるとのことです。

実は管理センターでの検索なのでエンドユーザーには関係ないのですが、Teams管理者が緊急連絡先等をちゃんと設定しているかを確認する、という使い方が想定されていそうです。
実装時期は1月中旬~末とのことなので、もう入ってるテナントもあるかもしれません。

英語ポイントとして、

We’re excited to announce ~

と冒頭にありますが、これは「~をあなたにアナウンス出来て嬉しい」という、なにかを追加したりするポジティブな方向のアップデートの時の枕詞です。似た用法として、 We’re excited to meet you で「お会いできることを楽しみにしております」等、excitedを覚えておくと色々と挨拶がしやすいです。

メッセージの概要

We’re excited to announce that the Header Search feature in Teams admin center will now be supporting Emergency Addresses.

The Header Search feature now supports a wide range of entities, including Teams, Users, Policies, Settings, Documentation, Emergency Addresses and more. This means you’ll be able to quickly search for relevant information across these entities within the Teams admin center.

When this will happen

We will begin rolling this out in mid-January 2024 and expect to complete by late January 2024.

How this affects your organization:

Once available the Header Search feature will support a wide range of entities, including Teams, Users, Policies, Settings, Documentation, Emergency Addresses and more.

What you need to do to prepare

You might want to notify your Teams administrators about this new capability and update your training and documentation as appropriate.